اتیولوژی سندروم تونل کارپالر

اتیولوژی سندروم تونل کارپال

/
اتیولوژی سندروم تونل کارپال ناشی از افزایش فشار تونل کارپ و فشردگی عصب مدیان متعاقب آن است. شایع ترین علل سندرم تونل کارپال عبارتند از استعداد ژنتیکی و ...
علل درد زانو در اطفال

علل درد زانو در اطفال

/
درددرد زانو در اطفال از بیماریهای اسکلتی عضلانی و روماتولوژیک است . در نتیجه ، تشخیص علل زانو درد در اطفال وسیع است و شامل شرایط خوشخیم و بدخیم میشود.
بیماری تنوسینوویت دکورون

تنوسینوویت دکورون

/
بیماری تنوسینوویت دکورون، برای اولین بار آن را در 1895 توصیف شد، که شامل گیر افتادن تاندون است که اولین قسمت پشتی مچ را تحت تاثیر قرار می دھد.
دیس‌پلازی تکاملی لگن (DDH)

دیس‌پلازی تکاملی لگن (DDH)

/
بیرون بودن سر فمور از حفره استابولوم یا نقص در شکل گیری کامل حفره استابولوم برای پوشش کامل سر فمور DDH گفته می‌شود، برای درمان آن به ارتوپد مراجعه کنید.
لنفوم اولیه استخوان

لنفوم اولیه استخوان

/
لنفوم اولیه استخوان (PBL) یک زیرگروه از لنفوم است که منحصراً بافت اسکلتی را تحت تأثیر قرار می دهد. با وجود درگیری نسبتاً رایج است.
بیماری استئوپروز

بیماری استئوپروز

/
در استئوپروز کاهش همزمان در قسمت معدنی و قسمت آلی استخوان بطور متناسب، سبب کاهش مقدار طبیعی استخوان میشود. استئوپروز در شکنندگی اسکلتی مشخص می شود.
زانو استئوسارکوما

زانو استئوسارکوما

/
زانو استئوسارکوما معمولاً خارج مفصلی هستند و از مفصل به سمت دیافیز رشد می کنند. استئوکندروم داخل مفصلی بسیار نادر است و اغلب اشتباه تشخیص داده می شود.
اپروچ به دیسپلازی رشدی (مادرزادی) لگن (DDH)

اپروچ به دیسپلازی رشدی (مادرزادی) لگن (DDH)

/
اپروچ به دیسپلازی رشدی (مادرزادی) لگن (DDH) طیفی از شرایط مربوط به رشد لگن را در نوزادان و کودکان خردسال توصیف می کند. که در اینجا به آن می پردازیم.
تومور های سلولی غول پیکر

تومور های سلولی غول پیکر

/
تومورهای سلولی غول پیکر که معمولا غیر کشنده و خوش خیم هستند عوارض خاص خود را دارند. برای تشخیص و درمان این تومورهای غول پیکر راه های درمان متنوعی وجود دارد.
Shoulder sports injury

آسیب ورزشی شانه

/
Shoulder sports injury یا به عبارتی همان آسیب های شانه در ورزش دلایل بروز و علائم خاصی دارند که بر اساس مورد، روش های درمان مخصوص به خود را نیز دارا هستند.
سارکوم سینوویال

سارکوم سینوویال

/
سارکوم سینوویال (SS) یک نئوپالسم مزانشیمی بدخیم است. سلول های بنیادی مزانشیمی چندین سال است که به عنوان منشا احتمالی این سارکوم در نظر گرفته می شوند.
کمردرد اطفال

کمردرد اطفال

/
کمردرد اطفال ناشایع است، معمولا علت ارگانیک دارد و اگر بیشتر از یک هفته طول بکشد بررسی می خواهد. 85% موارد با طول بیش از 2 ماه ضایعه اختصاصی دارند.
آسیب های زانو در فوتبال

آسیب های زانو در فوتبال

/
آسیب های زانو در فوتبال بسیار رایج است. این آسیب ها موارد متعددی را مانند آسیب به منیسک زانو و... شامل می شوند. این آسیب ها روش های درمان خود را دارند.
اگزوستوز

اگزوستوز و مولتیپل اگزوستوز (استئوکندروم)

/
اگزوستوز Exostosis شایع ترین تومور خوش خیم استخوان است و ممکن است به دو صورت تظاهر کند. این بیماری راه های تشخیص و درمان مخصوص به خود را دارد.
Multiple Myeloma

Multiple Myeloma

/
Multiple Myeloma یک تکثیر بدخیم از سلول های پالسمایی را نشان می دهد که منشا آن ها از یک کلون می باشد. برای تشخیص این بیماری راه های متعددی وجود دارد.
استئوسارکوما

استئوسارکوما

/
استئوسارکوما شایعترین تومور بدخیم استخوان است. یک شکل کشنده از کنسر موسکولواسکلتال است که اغلب به دلیل متاستاز به ریه فوت می کنند.
استئوسارکوم استخوان بازو و روش های درمان آن

استئوسارکوم استخوان بازو و روش های درمان آن

/
استئوسارکوم استخوان بازو و روش های درمان آن، این نوع استئوسارکوم اصولا با شیمی درمانی و جراحی برای برداشتن تومور درمان می شود.
شکستگی پاتولوژیک

شكستگی پاتولوژیک

/
شكستگی پاتولوژیک نوعي شكستگی در استخوان است که نه به دلایل بیرونی مانند ضربه های شدید بلکه به دليل یک بيماری زمينه ای ایجاد می شود.
استئوبلاستوما

استئوبلاستوما

/
استئوبلاستوما نوعی نئوپلاسم خوشخیم است که با تولید استخوان همراه است.۱ % تومورهای اولیه استخوان و ۳ % تمام تومورهای خوشخیم استخوانی راتشکیل می دهد.
جاینت سل تومور

جاینت سل تومور

/
جاینت سل تومور یکی از انواع تومور های اولیه استخوانی است که علائم و راه های درمان مخصوص بخود را دارد. تشخیص این بیماری بر عهده پزشک حاذق است.
فلج مغزی

فلج مغزی

/
فلج مغزی گروهی از اختلالات است که بر تکامل حرکت و وضعیت کودک اثر می گذارد و باعث می شود توانایی کودک در کنترل عضلات خود مختل شود.
مننگومیلوسل

مننگومیلوسل

/
مننگومیلوسل یک ناهنجاری مادرزادی سیستم عصبی مرکزی است که علائم و راه های درمان مخصوص به خود را دارد که در اینجا با آن ها آشنا می شویم.
پوکی استخوان

پوکی استخوان

/
پوکی استخوان یکی از شایع ترین بیماری ها در سنین بالاست. اما خوشبختانه راه هایی برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان وجود دارد.
کندرومالاسی پتلا

بیماری کندرومالاسی پتلا

/
کندرومالاسی پتلا یا همان بیماری نرمی غضروف کشکک زانو علائم و راه های درمان مخصوص به خود را دارد. این بیماری محدودیت های حرکتی نیز ایجاد می نماید.
بیماری فیبروز دیسپلازی

بیماری فیبروز دیسپلازی

/
بیماری فیبروز دیسپلازی علائم، سیر خاص بیماری و همچنین راه های درمان خاص خود را دارد. این بیماری ناشی از جهش های فعال کننده سوماتیک پسا_زیگوتیک است.
Undifferentiated pleomorphic sarcoma

Undifferentiated pleomorphic sarcoma (UPS)

/
Undifferentiated pleomorphic sarcoma (UPS) یا همان سارکوم پلئومورفیک تمایز نیافته (UPS) نوعی سرطان نادر است که بیشتر در بافت های نرم بدن ایجاد می شود.
سندروم تونل کارپال (CTS)

سندروم تونل کارپال (CTS)

/
سندروم تونل کارپال (CTS) گاهی هر دو دست را درگیر کرده و حس انگشتان شست، نشانه، میانی و نیمه خارجی انگشت حلقه کاهش می یابد.
کمر درد و اسپاسم کمری

كمر درد و اسپاسم كمری

/
كمر درد و اسپاسم کمری از شايع ترين علل مراجعه به پزشک می باشد. 90 % كمر درد ها بدون مداخله پزشک و به طور خودبخودی در طول 8 هفته بهبود می يابند.
PVNS زانو

PVNS زانو

/
PVNS زانو یکی از تومور های مفصلی بوده که مهاجم و خوش خیم است و بیشتر در سنین 20 تا 40 سالگی بروز میکند. این تومور معمولا در یک مفصل ایجاد میشود.
بیماری دکرون یا تاندونیت دکرون

بیماری دکرون یا تاندونیت دکرون

/
بیماری دکرون یا تاندونیت دکرون نوعی بیماری است که مچ دست بیمار را درگیر کرده با درد و تورم همراه است. درد و تورم در این بیماری ناشی از التهاب تاندون ها است.
متاستازهای استخوانی کنسر پروستات

متاستازهای استخوانی کنسر پروستات

/
متاستازهای استخوانی کنسر پروستات مکانیسم خاص خود، علائم و راه های درمان مخصوص به خود را دارد. در اینجا می توانید با این علائم و راه های درمان آشنا شوید.
تومور های بافت نرم

تومور های بافت نرم

/
تومور های بافت نرم انواع متفاوتی دارند که به نام های گوناگونی شناخته می شوند. هر کدام از انواع تومور های بافت نرم دلایل ابتلا و راه های درمان متفاوتی دارند.
نقطه ماشه ای

نقطه ماشه ای یا تریگر پوینت

/
نقطه ماشه ای که نام اصلی آن تریگر پوینت است نوعی بیماری است که مواردی مانند لایف استایل نادرست و استفاده کردن بیش از حد از عضلات می تواند منجر به آن شود.
ناندونیت بای سپس

تاندونیت بای سپس چیست؟

/
تاندونیت بای سپس به بیماری التهاب تاندون اطراف سربلند عضله بای سپس گفته می شود. در اینجا به علل بروز این بیماری و راه های پیشگیری از ابتلا به آن می پردازیم.
فروزن شولدر

فروزن شولدر یا بیماری شانه یخ زده!

/
فروزن شولدر یکی از بیماری های شایعی است که مفصل شانه را درگیر می کند. یکی از بهترین راه ها غیر از درمان جلوگیری از ابتلا به فروزن شولدر است.
Back pain در بچه ها

Back pain در بچه ها

/
Back pain در بچه ها یکی از بیماری هایی است که بچه ها به آن مبتلا می شوند. این بیماری که در گذشته چندان معمول نبود با علائم و ناراحتی های شناخته می شود.
علائم استخوانی در سرطان های خون_دکتر میرکاظمی

علائم استخوانی در سرطان های خون چه چیز هایی است؟

/
علائم استخوانی در سرطان های خون یکی از علائمی است که در اثر ابتلا به سرطان خون ایجاد می شود. علائم استخوانی در سرطان های خون شامل تب، خستگی و... می باشند.
متاستاز سرطان پستان_دکتر میرکاظمی

تمام آنچه که باید در مورد متاستاز سرطان پستان بدانیم

/
متاستاز سرطان پستان یکی از بیماری های شایع زنان است و در صورتی که به موقع تشخیص داده شود قابل درمان است. معاینات دوره ای مانع از بروز چنین مشکلی می شود.
اوینگ سارکوم_دکتر میرکاظمی

آشنایی با تومور های خانواده اوینگ سارکوم

/
اوینگ سارکوم و تومور های هم خانواده با آن اغلب استخوان ها را درگیر کرده و کمتر به بافت نرم آسیب می رسانند. این نوع تومور ها علائم خاص خود را دارند.
کمر درد در بارداری_دکتر میرکاظمی

کمر درد در بارداری یکی از شایع ترین بیماری های دوران بارداری

/
کمر درد در بارداری یکی از رایج ترین بیماری ها در دوران بارداری است که بسیار آزاردهنده است. که البته راهکار هایی برای مقابله با این درد وجود دارد.
زخم پای دیابتی_دکتر میرکاظمی

تشخیص و درمان زخم پای دیابتی

/
زخم پای دیابتی یکی از بیماری های شایعی است که اکثر افراد دیابتی در صورت رعایت نکردن رژیم غذایی و دارویی به آن مبتلا می شوند.
عوارض عصبی عضلانی 19-COVID

عوارض عصبی عضلانی 19-COVID

/
عوارض عصبی عضلانی 19-COVID هنوز هم چندان شناخته شده نیست اما طبق تحقیقات محققان ابتلا به این بیماری عوارضی عصبی و عضلانی از خود بر جای می گذارد.

بیماری کین باخ

/
بیماری Kienbock به عنوان نکروز آواسکولار استخوان lunate شناخته می شود. لونات یکی از هشت استخوان کوچک مچ دست است. در این حالت، استخوان لونات را ازدست میدهد.
استئوتید استئوما

استئوتید استئوما

/
استئوتید استئوما یک تومور استخوانی کوچک است که معمولا در اندام تحتانی کودکان و بزرگسالان یافت می شود. اگرچه این ضایعات خوش خیم هستند و پیشرفت می کنند.
ترشح زخم بعد از جراحی

ترشح زخم بعد از جراحی

/
ترشح زخم بعد از جراحی یک ریسک فاکتور ماژور برای عفونت های پیرامون پروتز های مفصلی(PJIs) است که ترسناکترین عارضه ی پس از Total Joint Arthroscopy میباشد.

دررفتگی مادرزادی لگن DDH

/
دررفتگی مادرزادی لگن (DDH) طیفی از ناهنجاری های آناتومیک مفصل لگن است که در آن سر استخوان ران با استابولوم ارتباط غیرطبیعی دارد.
عضلات کلاهک چرخاننده

پارگی روتاتور كاف

/
پارگی‌ روتاتور کاف باعث درد و اختلال عملکرد بازو می‌شود اما گاهی ممکن است پارگی بدون علامت نیز رخ بدهد. مدیریت افراد با پارگی‌های علامت‌دار است.
بیماری شست گیمرها

بیماری شست گیمر ها

/
علت بیماری شست گیمرها معمولا حرکت زیاد مچ دست است که موجب التهاب تاندون های شست و غلاف آنها میشود.بیماری شست گیمر ها درمان هایی دارد.
کمر درد در کودکان

کمر درد در کودکان

/
در گذشته کمردرد در کودکان و نوجوانان غیر معمول بود. با این حال ، گزارش های اخیر حاکی از آن است که کمردرد در کودکان شایع است.
بیماری های مچ دست

بیماری های مچ دست

/
بسیاری از افراد از بیماری های مچ دست شکایت دارند. این عارضه معمولاً به علت رگ به رگ شدگی و یا شکستن بر اثرصدمات ناگهانی ایجاد می شود.
شکستگی های استخوانهای مچ دست

شکستگی های استخوانهای مچ دست

/
شکستگی های استخوانهای مچ دست شایع در اندام فوقانی به حساب می آید که در اثر زمین خوردن و هایپراکستنشن مچ دست بیش از 95 درجه و تحت فشار قرار گرفتن اسکافویید.

مروری بر نحوه تشخیص و درمان متاستاز های کنسر پستان به استخوان

/
بالاترین علت مرگ سرطان پستان ناشی از متاستاز به بافت های مختلف بدن هست واین مقاله مروی بر درمان متاستاز های کنسر پستان به استخوان است.
نقش شیمی درمانی و رادیوتراپی در سارکومای یوئینگ

نقش شیمی درمانی و رادیوتراپی در سارکومای یوئینگ

/
سارکومای یوئینگ 10 تا 15 درصد سارکوماهای استخوان را تشکیل میدهد، شیمی درمانی و رادیوتراپی در سارکومای یوئینگ برا بیماران بسیار مهم است.

در رفتگی لگن در کودکان

/
مشکل دررفتگی لگن در کودکان که یک نوع آن DDH میباشد که در این مقاله علائم اولیه آن را ذکر کردیم و آزمایشات لازم برای برطرف کردن و درمان آن را نیز.
تومور انکندروما

تومور انکندروما

/
تومور انکندروما از شایع ترین تومورهای استخوانی است که در جوانان شایع است و در محل درگیری آن ها استخوان های دست و پا میباشد.
یوئینگ سارکوم

یوئینگ سارکوم

/
یوئینگ سارکوم ، تومور فوق العاده بدخیم استخوانی است که بطورکلی بعد از مالتیپل میلوما و سارکوم استئوژنیک ،شایعترین تومور بدخیم اولیه ی استخوانی است.
سندروم تونل کارپال

سندرم تونل کارپال

/
سندرم تونل کارپال میتواند در هر دو دست اتفاق میافتد. این عصب حس انگشت شست، انگشت اشاره، وسط و بخشی از انگشت حلقه را فراهم می کند.

کیست ساده استخوان

/
کیست ساده استخوان جزو دسته خوشیم استخوانی میباشد که به دو دسته تقسیم میشود و متخصص کیست استخوان میتواند در این زمینه و علائم شیوع آن توضیح دهد.
استخوان ها شایع ترین محل متاستاز سرطان سینه

استخوان ها شایع ترین محل متاستاز سرطان سینه

/
به گفته متخصصین سرطان استخوان ها شایع ترین محل متاستاز سرطان سینه میباشند که در این مقاله علایم آن ذکر شده است و آزمایشات لازم در این زمینه.
درد مفصل لگن در کودکان

درد مفصل لگن در کودکان

/
علل درد مفصل لگن در کودکان از بیماری های استخوان در کودکان است که علائمی نظیر التهاب در کودکان 2 تا 9 سال رخ میدهد که درمان آن ذکر شده است.
علائم قفل کردن زانو

علائم قفل کردن زانو (locking) را بشناسید

/
قفل کردن زانو چیست ؟ قفل کردن زانو ناشی از پارگی مینیسک(بافت …

تومور لیومیوسارکوم استخوان

/
لیومیوسارکوم استخوان یکی از سارکوم های بدخیم با سلول های دوکی شکل میباشد. شیوع این سارکوم کمتر از 7دهم درصد از کل تومور های استخوانی میباشد.
استئوسارکوم

استئوسارکوم

/
شیوع تومور استئوسارکوم در نوجوانان و جوانان استو بیشتر در پسرها دیده میشود. 20 درصد تومورهای استخوانی را شامل میشود که منشا آن از سلولهای استئوبلاست.

ليپوساركوم ، شایع ترین تومور بدخیم استخوانی

/
يكي از شايع ترين تومورهای بدخيم سلول های چربی و نسج نرم تنه و اندام ها بوده و غالبا در زير نيام عمقی قرار دارد.محل های شايع : ناحيه ی گلوتئال .
فیبروسارکوما

فیبروسارکوما

/
فیبرو سارکوما، توموری با منشا سلول های مزانشیال است که میتواند به طور توده‌ای در بافت نرم و یا تومورهای اولیه و ثانویه استخوانی ظهور کند.
کندروسارکوما چیست

کندروسارکوما چیست ؟

/
کندروسارکوما اصطلاح کلی برای گروهی از تومورهاست که عمدتا از غضروف تشکیل شده اند و شامل انواع مختلف میباشد که در این مقاله ذکر شده است.
تومور اندام فوقانی

تومورهای استخوانی اندام فوقانی

/
تومورهای استخوانی اندام فوقانی به طور کلی اندام فوقانی انسان شامل بازو، ساعد، مچ و دست میشود. و در این مقالبه تومورهای استخوانی بازو و ساعد میپردازیم
تومورهای استخوانی دست و مچ دست

تومورهای استخوانی دست و مچ دست

/
تومور استخوانی دست شامل ۸ استخوان کوچک (کارپ) است که با یکدیگر، دو انتهای استخوان اولنا و رادیوس، ۵ عدد استخوان های کف دست (متاکارپ) مفصل میشوند.
آیا سرطان استخوان کشنده است؟

آیا سرطان استخوان کشنده است؟

/
آیا سرطان استخوان کشنده است؟ این سوال برای اکثر بیمارانی که دچار سرطان یا تومور استخوانی هستند پیش میاید ولی باید بدانید که سرطان استخوان انواع مختلف دارد.
میزان شیوع تومورهای استخوانی در زنان بیشتر است یا مردان ؟

میزان شیوع تومورهای استخوانی در زنان بیشتر است یا مردان؟

/
تومورهای استخوانی در زنان بیشتر است یا مردان به طور کلی شاید در زنان کمنر است که در این مقاله آخرین آمارهای گرفته شده را میتوانید ببینید.